Andra Sverigebesöket!

Jaha, nu har ytterligare två veckor gått, bara så där. Dålig uppdatering jag vet, men så blir det när man har Sverigebesök! Nu har Anna varit här i två veckor, helt sjukt! Hämtade som sagt upp henne samma dag som de andra tjejerna åkte. Det blev väldigt förvirrat eftersom det plötsligt var två Anna i min närhet. Det gick inte heller att dra till med "the swedish one" för båda är svenska! Haha roliga missförstånd.




Annas dagar här har bestått av en massa sightseeing, shopping, solande och lite promenader! Hollywood, Venice beach, Santa Monica, Beverly Hills, Mulholland Drive, Griffith park, Long beach och så vidare! Det blev även lite outlets och Downtown! Anna är rolig dock när det gäller sightseeing, så jäkla snabb. När vi skulle titta på Hollywoodskylten så gick vi upp till fotoplatsen. Så hör man -klick-klick-ska vi gå eller? haha det tog knappt fem minuter, effektivt värre. Anna hade också redan varit på Universal Studios och sådana saker så det fanns massa tid till att både slappa och se saker!



Vi har ätit på Hooters, äntligen. Det var den fetaste hamburgaren jag ätit under hela min USA-tid, det rann av den! Haha det var riktigt manligt med fet mat, massa teveapparater med olika sporter och enbart män vid borden. Testosteronet flödade! 



Första helgen var vi på fest hos Dominique uppe i Palos Verdes. Det var ett grymt hus! Först fick man köra genom en säkerhetsgrind där de skrev upp ens registreringsuppgifter på bilen och ville veta vart man skulle. Sedan körde vi upp i området, grymt läskigt. Det var helt mörkt och småsmå skyltar med vägnamn. Alla låste sina dörrar lite diskret. Haha till slut hittade vi rätt, det var ett helt enormt hus högt upp på kullen med utsikt värd att dö för! De hade en säkerhetsvakt på festen och möblerna var antika så han höll också koll på att vi inte satte glasen på fel ställen. Anna fick träffa true americans den kvällen, ingen tvekan om den saken. Det var en kul kväll, trots att jag körde. Anna (som bor i San Pedro) blev helt kalas så hennes fyllesnack underhöll oss hela vägen hem!

-Nu ska jag se att jag har mina nycklar nu när jag ska hem. Hm där är de. Neeej, det var inte nycklar, det var, det var, vad heter det, matches! Aaah kommer inte på det på svenska. Sådant får en att undra om man verkligen äääär svensk fortfarande!  hahahahah.




På Memorial Day träffade vi italienarna i Little Tokyo. Vi gick runt och tittade lite, sedan åkte vi till ett mysigt, franskt ställe för lunch. Vi åt snabbt för vi hade lite tidspress. Sedan åkte vi upp till observatoriet i Griffith Park. Grym utsikt över Los Angeles, ligger precis bredvid skylten! Tittade rundor där lite medan Manuel fotograferade varenda hörn, en riktigt liten paparazzi. Sedan begav vi oss tillbaka mot San Pedro men vi körde Mulholland Drive som jag tjatat om i fem månader! Det var grymt, en väg som går över alla kullarna med utsikt på båda sidorna, jag var i extas!




Oskar har också fyllt år, den gamle mannen! Haha. Det firades med bbq på kyrkan sedan lite vin i hans lya.



Jag har också äntligen fått se Obsessed! Den dagen vi var i Downtown så shoppade vi, Oskar joinade oss också.Vi åt på en grymt sushiställe och promenerade rundor innan vi begav oss till Long Beach för att gå på bio! Jag har pratat i en månad om att jag vill se Beyonce slåss i den filmen men ingen ville gå med mig. Äntligen fick jag se den!




I lördags hade Anna promnight. Jag fick äran att göra hennes hår och smink, det var grymt roligt! Jag var som ett barn på julafton som fick göra hår igen! Anna var också rolig som började gråta när hon såg sitt hår färdigt, glädjetårar är aldrig fel! Haha hon blev riktigt classy, lätt snyggast på balen! Vår lördag slutade med pannkakskväll hemma hos mig eftersom jag skulle köra Anna till flygplatsen klockan fyra på natten.




Nu är det söndag och jag har lämnat av Anna. En hel månad med folk har gått. Helt sjukt, tiden bara springer iväg. Sex veckor till, sedan ska jag hem. Jösses. Bjuder på en bild med amerikansk trafik som Anna fått uppleva mycket av.




Ansjovisvägen har fått en ny inneboende, min vän Travis. Haha han är här mer än Anna till och med nuförtiden. Han är en fin vän.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0