Hawaii!

Jag och pappa var på Hawaii förra veckan. Vi åkte på fredag morgon. Dagen innan hade jag varit på middag på Sungs restaurang (asiaten från Fast and Furious) med honom och en massa costumefolk, vilket drog ut på tiden så jag fick en cirka två timmars sömn. Såklart försov vi oss båda. Det fick bli en väldigt snabb packning sedan bar det av!

Hawaii is the shit! Vi åkte till Honolulu och bodde på Waikiki Beach. Tanken att folk faktiskt bor så gör en lite avundsjuk. Vart du än tittade så var det gröna berg, blått/turkost vatten och vit sand! Vi solade, shoppade tingeltangel och åt mat. Vi hyrde också bil och gjorde roadtrips runt ön.

Vi åkte till Polynesian Cultural Center, en hel park med där de representerar de olika polynesiska ögrupperna. Det var danser, trumspelande, klättrande i träd, hackande av kokosnötter, de gjorde eld med pinnar och massa kul!

Vi åkte också till USS Arizona Memorial i Pearl Harbor och gick upp på Diamond Head. Diamond Head är en vulkan där man kan köra in i kratern och gå upp längst upp på toppen. Det var en rejäl promenad men utsikten på toppen gjorde det lätt värt det !

Jag är kär i Hawaii, när jag pratade med mamma på Skype så nämnde jag att jag skulle vilja bo där. Det var inte munter respons jag fick! Hon tycker att Los Angeles är tillräckligt långt bort skulle jag tro. Haha!




Life is 10% what happens to you & 90% how you respond to it.

Kommentarer
Postat av: Pappan

Bara en liten kommentar, vi åkte på söndag morgon, inte fredag....

Kram

2009-05-08 @ 19:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0