Fjantvecka.

Okej, här kommer ett till sånt där jättelångt inlägg förutspår jag. Men för en gångs skull har jag bilder! Yeah!

Huset har som sagt fyllts ut någorlunda med två underbara fjantar, Emma och Anna. Jag är bara så glad att ha de här, men jag har insett att mitt charterliv har gjort mig till pensionär. Tempot är ju ett helt annat nu, när de bara har två veckor på sig att utforska LA. "Ska vi åka iväg igen? Men ojoj, så måste jag ju byta skor... och kissa... haha!"

Det har varit en fartfylld vecka. De första dagarna har bestod av shopping, manikyr och pedikyr och lite häng på kyrkan. Mina naglar är fina igen, jag har blivit värvad till glittret igen! Anna fick en mycket intressant look med rosa tippar som släppte redan i bilturen hem.

I lördags hade vi en helt underbar charterdag. Vi åkte redan klockan tio (nu har man fått börja sätta klocka igen) till Newport Beach, Vi strosade rundor, åkte ut till Balboa Island, därvi hittade den första Batmobilen! Coolt! Sedan lunchade vi och strosade längs hela strandpromenaden och beundrade alla strandhusen. Att charma en rik amerikanare fick plötsligt en helt ny innebörd. Vi tog en drink (alkoholfri såklart, minderårig) ute på piren sedan begav vi oss vidare till Laguna Beach där vi tog en chai latte/kaffe innan vi till slut begav oss tillbaka till San Pedro. Vi somnade gott den kvällen.



Vi har också firat Emma med en champagnebrunch på Port O Call. Det var en helt enorm brunch, så mycket mat, så mycket mat. Man kunde inte ens ta av allt för det hade vi aldrig orkat. Krabban var min stora utmaning, det var ett helt projekt. Jag lyckades också spilla ett helt glas isvatten över halva bordet, hela min väska och hela mig. Oväntat, det är alltid jag, alltid jag. Sedan fick jag gå runt och se ut som att jag kissat på mig. That´s life. Sedan slappade vi en hel dag hos oss som sedan ledde till en spontan söndagsmiddag. Det började med att vi var fyra stycken som skulle äta något lätt. Det slutade med att vi var sju stycken och åt grillat. Myspys!



I måndags hade vi en riktig turistdag. Vi började med att åka upp till Wayfarers Chapel, en grymt fin glaskyrka som måste ses. Sedan tog vi turen genom Palos Verdes ut till Redondo Beach, Strosade på piren och beskådade pelikaner. Turen gick vidare längs kusten, Manhattan Beach, Hermosa Beach tills vi kom till Venice Beach. Där strosade vi, tittade på folk, beskådade alla muskulösa män på Muscle Beach, ett utomhusgym, väldigt testosteronfyllt. Vi åt lunch, sedan gick turistbussen vidare (pappas Toyota som jag döpt till Tony). Vi stannade till och tittade på en av de få skolorna i USA som inte är inhängnad, Venice High School där man spelade in Grease. Där är skjutningar en gång om året, men det får man ta om man inte vill sätta stängsel runt skolan i detta landet. Efter det åkte vi till Beverly Hills, Rodeo Drive och beundrade alla finfina butiker och fina bilar. Sedan kom dagens höjdpunkt, LA Ink! Det var coolt, vi var riktigt turistiga och blev fotade med skylten, haha! Sista stoppet för denna dagen var såklart Hollywood och The Walk of Fame. Jag var så lycklig, för jag fick bli fotad med Spoungebob Squarepants! Han är så söt! Det var höjdpunkten utan tvekan! "Are you swedish? I love Sweden! You have healthinsurance, I go to the doctor and almost get paid there!" Vi var helt slut efter denna långa dagen, då kom pensionärskänslan igen. Jag sov gott den natten också!



Tisdagen var grym! Vi spenderade hela dagen i trädgården. Strålande sol, blå himmel, bikinis, frukt, brownies och Cosmopolitan. Efter en heldag och mycket bränd hud åkte till Del Amo för att fira Tobbe som fyllde 21. Vi hade fullt ös i Nisse med våra nostalgiska kasettband, jag och Anna H körade för fullt med våra otroligt fina röster! Vi åt på Lazy Dog, namnam. Sedan gick vi på bio, Confessions of a Shopaholic. Tobbes val såklart! haha.



Onsdagen spenderade Emma och Anna på Universal Studios så jag sov länge sedan gick jag ut på långpromenad. Riktigt häftigt, det var klart väder tills man kom ner vid klippväggen. Då låg dimman som en vägg precis vid kanten. Det slog in stora moln som man blev helt dyngsur av. Jag fick dille och sprang hela vägen från White Point till Point Fermin. Det du brorsan! Efter det åkte jag till kyrkan, hämtade Sara Elisabeth, körde hem henne och sedan snabbt hem och byta om. Vi hämtade upp Emma och Anna och åkte till businessmixen på Cafe La Boheme. De hade köpt en present till mig, en Spoungebob att hänga i Nisse! Nu är han fulländad! Det blev mycket vin (för en del iaf) och sedan åkte vi hem till Hanna i Beverly Hills för en drink. Oslagbara syner från Oscar och Hanna, ojojoj.

Torsdagen spenderade vi i San Diego, och Sea World! Wow, wow, wow. Det var riktigt häftigt, Späckhuggeshow, delfinshower och pingvinerna var favoriterna. Vi blev som små barn igen, vi var helt i extas. Sedan åkte vi in till San Diego Downtown och åt i Little Italy. Emma kläckte den klockrena kommentaren när vi såg ett stort kryssningsfartyg som låg utanför; "Är den typ en sådan jättestor båt som ska åka någonstans?"  Haha sedan babblade jag i ett streck från san Diego till San Pedro (Det är en biltur på 2,5 timme). När vi kom hem var jag inte färdigbabblad, så jag och Anna H åkte upp till utkiksplatsen och snackade skit. Haha de hade sex i bilen bredvid oss, jösses. Den var helt immig, gungade lite lätt och plötsligt flyger en tjej upp och svingar med håret. Klockren syn!  



Igår hade vi en till slappedag, sov länge och åkte sedan till Gallerian. Sedan åkte vi hem och lagade tacos, väldigt spännande. Det blev supergott men vi gick snabbt över på vinet. Vinet blev drinkar, sedan kom pappa, Oscar, Tobbe och Christian. Det blev en långkväll, vi gick och la oss halv fem på natten. Grymt mysigt, klår alla utekvällar i världen!

Idag har vi varit ute och gott, ätit Subways och degat, lite sega efter igår. Snart ska vi åka till Long Beach och äta hejdå-middag med pappa. Han ska åka till Sverige några dagar, så nu blir det tjejdagar på ansjovisvägen! Yeah!

Life is 10% what happens to you and 90% how you respond to it.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Vad kul att läsa MEN Ellen, du ska ju vara I SVAMBOBDRÄKTEN! så var väl ändå vår timade plan??!;)

2009-03-26 @ 15:19:48
URL: http://ingridlovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0