PCH, San José & Sverigebesök.

Det var dags för San Fransisco-turen igen, men denna gången beslöt jag och pappa oss för att göra roadtrip istället för att flyga. Vi startade redan på onsdag kväll och begav oss ut på PCH, Pacific Coast Highway. Det är den så kallade kustvägen som leder till den gamla, snirkliga Highway 1. Vi körde första kvällen till Pismo Beach, där vi stannade över natten. Morgonen efter hade vi perfekt väder, blå himmel och  sol. Vi checkade Pismo Beach, en riktig surfarort. Sedan körde vi vidare. Wow säger jag. Så mycket fin utsikt har jag aldrig sett på samma gång. Det var som flera timmars meditation att åka längs havet, på de snirkliga vägarna i bergen. Jag roade pappa så gott jag kunde, men det var nog på gränsen till tortyr. Underhållningen bestod av väldigt falska toner, hög musik och dansande! Han har tålamod, min far. Jag fick också lattja med hans fina fina kamera. Min digitalkamera kan ju inte ta bilder när bilen kör, så jag fick prova mig på en systemkamera, väldigt kul! Så nu har jag fått dille på att jag vill ha en egen!



Vid sex på kvällen var vi framme vid vad som var mitt mål; San José! Jag åkte hem till Josefin, fick träffa hela hennes värdfamilj och deras psychohund som hatade mig vid första ögonkast. Vi åkte till Cheesecake Factory och åt middag, sedan åkte vi hem till huset igen, och korkade upp en flaska vin. Vi spenderade hela kvällen och halva natten i deras trädgård med rödvin och tända ljus. Bättre blir det inte. Eller jo kanske, om det varit varmare. Sedan spenderade jag natten med att prata i sömnen! Och jag gjorde det på engelska. Detta besvarade våra funderingar på om man alltid drömmer på svenska! Dagen efter sov vi länge sedan åkte vi till Great Mall, jag köpte nya saker till håret. Sedan körde vi hem, och kom fram efter många felkörningar. "Här ska vi köra av Josefin! Jaså det säger du", säger hon och flyger förbi avfarten. Två gånger på raken. Haha alltid ett äventyr! På kvällen ville Dave och Didrik att vi skulle gå ut med de, men eftersom jag inte är 21 så blev det inte så. Istället åkte vi in till Santana Row och hämtade upp de och gjorde vår egen lilla efterfest hemma hos Dave med hans dreglande bulldogg som faktiskt inte luktade illa! Vid halv sex somnade vi där. Jag fick sova tre timmar sedan väckte Josefin mig.  



Vi åkte hem till Honey, hennes underbara hund som faktiskt gillar mig! Vi åkte hem, köpte mackor på vägen och satt ute i solen och åt. Sedan sov vi lite till och det var när vi vaknade som allt sjuka började. Vi skulle ut på kvällen var det tänkt, hela hennes kompisgäng skulle ut. Jag var fortfarande inte 21, så vi försökte göra falskleg till mig. Det gick inte alls bra och efter ett antal utskrifter och karvande av ID-kort gav vi upp. Josefin bestämde sig för att låna ut sitt körkort, men det var dömt till att gå illa. Två svenskar på en hel nattklubb, och vi ska ha samma leg. Tjo Balle. Vi åkte dit i alla fall, där var massor folk och massor av poliser. Efter mycket om och men gick Josefin in medan jag ställde mig i kö. Vi fick snabbt veta att vi inte skulle använda hennes leg och jag började förbereda mig på att gå och äta pizza med alla andra barnen. Då ringer Josefin; "Det kommer ut en stor svart man med svart skjorta och röd slips. Han ska fixa in dig."  Spännande tänker jag. Ställer mig nära ingången,  och ut kommer den största människan jag någonsin sett. Ger mig en diskret ögonkontakt som jag besvarar. Han pratar med vakten och pekar på mig. Sedan vinkar han och då var det bara för mig att gå in, ingen som kollade leg, ingenting. Grymt spännande alltså. jag fick senare veta att denna man jobbade där och att Danny betalat 100 dollar för att få in mig. De blev mutade helt enkelt. Welcome to America! Vi hade grymt roligt på nattklubben, dansade och förundrades över alla amerikanare som nästan låg på golvet och skakade rumpa. Jösses, vad osensuell man kände sig med sina svenska moves. Efter nattklubben åkte vi hem till Danny på efterfest. Det visade sig vara en efterfest som aldrig tog slut, elva på förmiddagen gick vi och la oss. Jag spenderade hela natten med att dricka vatten och te och ha djupa konversationer med grabbarna, Isaac och Danny. Detta medan tjejerna var fulla och dansade för fulla muggar. Det är alltid likadant, hur lyckas jag!? haha. Vi hade grymt roligt i alla fall. På söndagen sov jag och Josefin några timmar sedan hämtade pappa mig. Vi körde till Santa Barbara som vi utforskade lite snabbt dagen efter, sedan bar det av mot San Pedro igen! Den kvällen spenderade jag hemma, för jag var helt slut. Knappt ätit och sovit på en hel helg, usch man börjar bli till åren!



Jag har för övrigt kämpat med denna historiakurs jag gett mig in på. Jag skrev in mig på denna kurs för att jag trodde att jag skulle ha mycket dötid och behövde ett tidsfördriv. Så är inte läget. Efter många ångestfyllda timmar för att jag egentligen inte har tid eller lust eller motivation för den delen så tog jag ett beslut. Jag skrev av mig från kursen, jag tänker inte spendera mina månader i USA med att sitta framför en dator att plugga. Nej tack. So, I am back in the game!

SysterYster och AnnaPanna kom idag! Helt underbart! Känns som att det var igår man såg de men ändå inte! De hade med sig massa roligt från Sverige! Godis (4 kg för att vara exakt), mina gamla kasettband för nu ska det bli nostalgi i Nisse, och en presentpåse från mammi! Åh, jag blev så glad, hon är för söt för sitt eget bästa. Hon har skickat med massa fint, ett örngott, Toffifee som jag gillar så mycket, Kaviar och en massa fina visdomsordskort. Det är min mamma i ett nötskal, dessa korten. Hon är fin hon.



Life is 10% what happens to  you and 90% how you respond to it.


Kommentarer
Postat av: Paula

Ellen vi måste prata snart, jag drömde om dig precis!! Saknar dig så mycket!

2009-03-16 @ 13:39:51
URL: http://paukkii.blogg.se/
Postat av: alex

hahaha vad söta du och din pappa är!

2009-03-23 @ 02:19:30
URL: http://shakki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0