Nationaldag, ormvarning & Lakers.

Oj, vad jag är långsam på att uppdatera min blogg. Jag vet, jag vet, men det är så lätt att glömma när man har massa annat att göra.




Den senaste veckan har bestått av en massa mys på altanen, en del vindrickande. Lite shopping, Downtown och Long Beach. Lite promenader och gymbesök har också tagit plats. Det har också ätits en del sushi som vanligt. Haha jag är sushiberoende. Definitivt beroende.




En dag var jag och Travis i Huntington Beach. Det var supermysigt, en riktig strandort. Vi strosade rundor, gick i butiker, åt, satt på stranden och tittade på folk. Vädret var perfekt och jag njöt av tillvaron. Det fick ett abrupt slut. När vi sitter på en bänk så plötsligt går en tjej framför mig, med en ORM runt halsen. Vad är det för fel på människor? Vem går med en orm runt halsen ute på stan?! Bland människor!? Vissa borde skjutas. Efter en del runtspringande, hyperventilerande och klösande över armarna (märkte efteråt att  jag rivit mig över hela armarna, var helt vit!) så hade jag lugnat ner mig någorlunda. Men jag studerade min omgivning konstant efter det. Sjukt.

Vi har firat Sveriges nationaldag på kyrkan! Jag och Anna stod i dörröppningen och sålde lunchbiljetter, haha! Det var en massa svenskar, framförallt en massa tanter i fina dräkter med sina finaste gåbortshalsband! Det var gudstjänst, hissande av den svenska flaggan, mat, lotteri och hoppborg.



Jag håller på att kolla upp lite skolor här. Har varit och hälsat på en, jag var så nervös! Första gången på fem månader skulle jag göra något vettigt, helt skakis var jag! Imorgon ska jag hälsa på en till! Yeah!

Lördagen var en upplevelse i sig. Efter en hel dags shopping i Downtown utan mat skulle jag och Katie på fest. Will hade beerpong-turnering hemma hos sig. Otroligt amerikanskt. De hade satt upp sex stycken beerpong-bord och gjort ett spelschema. Det var en massa öl, en massa folk och pingisbollar som flög åt höger och vänster! Jag tog det väldigt lungt, vilket Katie också gjorde till en början. Efter ett tag börjar hon dricka en massa jättestarka drinkar. Liten tjej som hon är så blir hon helt kalas! Det såg sjukt kul ut när hon vinglade rundor och plötsligt får för sig att ta av sina skor och slänga de på en kille. Han tar då skorna och kastar de upp i trädet. Då blir hon fly förbannad och skriker; That´s my favorite pair of shoes! What the hell are you doing? (Alla undrar varför hon kastade skorna från första början. ) Dagen efter kunde hon inte bli klok på varför hon inte hade några skor.



Igår var det NBA-final! Vi har följt de hela veckan nu och igår var det en avgörande match, för vann Lakers så var det klart. Vi samlades hemma hos mig och beskådade en överlägsen vinst. Det var knappt spännande, haha. Jag älskar basket, det gör Anna också! Haha, när alla andra diskuterar spelet så diskuterar jag och Anna vem vi helst vill gifta oss med. Det eller så dreglar vi i tystnad! Haha.



Life is 10% what happens to you & 90% how you respond to it.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej ellen!



Låter som du har det sjukt bra. Ska du stanna där? Hade för mig att du skulle komma hem snart... Inte för att det e jätte roligt här i hbg:P Tänkte mest höra hur det var med dig!



Kramar Johanna L

2009-06-16 @ 09:49:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0