Midsommar!

Förra veckan var lugn. Jag har umgåtts med folk, läst böcker, tittat på film, solat, varit på fest och grillat.

Vi hade en mysig kväll hos Andrew. Vi grillade en hel fisk och åt (med händerna, väldigt europeiskt). Sedan åkte jag och Anna upp till Palos Verdes där vår kompis hade fest. Det var roligt att träffa alla killar från Santa Barbara igen. När glädjen från det hade lagt sig och vi började prata med annat folk så var vi i chock. Det var en samling av otroligt dumma människor. Vi pratar inte ens IG Badboll, en badboll är mycket mer intelligent än dessa. Bland annat pratade vi med en blond Hooters-tjej som presenterade sig fint; I love Double-Ds. It´s like my boobs and my grades! Mahahaha!
Vi gjorde ett försök att flytta på oss för att hitta mer stimulerande konversationer och satte oss vid ett annat bord. Men efter att de frågat för fjärde gången var jag går i skolan (jag hade redan förklarat att jag inte går i skolan eller jobbar, men de förstod inte), så var vi rätt mätta. Fick ett fint citat från en kille där också; I love coming home to California. Everyone just smokes weed all day, and that´s life man!

Sedan har det ju varit midsommar också! Trots att man är i USA så kan det firas ordentligt om man vill. På fredagen hade de firande på kyrkan. Det var klassiskt firande med midsommarstång, dans, massa barn och mat. Jag åkte ner lagom till dansen, men stannade bara en liten stund. Senare på kvällen åkte jag till Vasthys kompis för att fira henne. Jag kände inte en människa förutom Vasthy, men de var så trevliga att jag till och med stannade när Vasthy åkte hem.



På lördagen så firade vi midsommar än en gång. Vi var hos Sara i Santa Monica och de var en helt underbar dag. Vi kom dit redan vid två på dagen och inledde med köttbullar, ägg, sill och hembakad jordgubbstårta. Dessa tjejerna hade legat i, grymt! Sedan spenderade vi hela dagen uppe på deras takterass, drack Strawberry Daquiris, badade i poolen och lyssnade på svensk musik (Kent var en överraskning). På kvällen grillade vi och njöt av en riktigt varm sommarkväll. Bättre än så blir det inte!



Pappa däremot spenderade midsommar på något skandinaviskt event och åt räkor. Så när han kom hem hade han med sig en enorm påse med grönländska räkor. Söndagen (vilket var fars dag här) spenderades på ansjovisvägen med en massa räkor(och då menar jag massa). Grymt gott. 

Nerräkningen till hemresan har inletts. 24 dagar för att vara exakt. Det är helt sjukt vad tiden går fort. Det är med väldigt blandade känslor man återvänder till Helsingborg.

Life is 10% what happens to you & 90% how you respond to it.

Kommentarer
Postat av: b

jag är bara glad över att du kommer hem. Men det betyder inte att du inte kan jobba ihop sjukt mycket pengar snabbt som attans och sen åker vi tillbaka till usa? Yes?

2009-06-23 @ 13:03:21
URL: http://beaharenbloggigen.blogg.se/
Postat av: Alexander

ELLEN!! Nu är det drama här, jag har sagt upp mig så jag är hemma när du kommer hem! Du måste berätta vilken tid du komemr så ska jag ta imot dig med blommor och blader! Saknar dig Puss puss / alex

2009-06-23 @ 14:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0