Ellendag, Wild Weather och urinmedicin.

De senaste dagarna har jag sovit, sovit och sovit lite till. Konstant och på alla olika ställen. Att vara reseledare var mer ansträngande än jag trodde. Jag har varit som en grönsak, ett litet kolli. Väldigt trevligt sällskap för alla andra. Haha.

Jag har trots min kroniska trötthet tagit mig till gymmet igen, första gången på en månad. Åh, det var skönt att få se sitt andra hem igen! Haha. jag har dessutom tagit en långpromenad med Jan och Afra, 2,5 timmars terrängstig. Det var så skönt att komma ut i luften till havet och kicka igång kroppen igen. Men det känns att den senaste månaden varit slö för man är inte lika stark längre. Jag var konstant rädd för alla ljud i buskarna igen, min ormfobi är inte lika härdad längre heller, men det kommer. Jag blev dock lite distraherad när en hel grupp med militärer kom springande. HejHej! haha. 

Jag har också haft en Ellendag i tisdags. Helt för mig själv, ingen som pratar med en, bara jag. Jag åkte ut till Long Beach, ner till vattnet i Naples, sedan till gågatan i Bellmont Shores. Gick i butiker, hittade seconhand butiker, åt för mig själv. Jag var som en ny människa när jag kom tillbaka. Jag åkte till kyrkan efter det och träffade de söta, gamla. Det var längesedan, men jag flydde fältet när de började sjunga. Gamla svenska folkvisor klarar jag mig utan.

Vi har haft riktigt dåligt väder. Igår ösregnade det, åska och blixtar. Här i Kalifornien pratas det om på nyheterna, det kallas Wild Weather och alla ombeds att hålla sig inomhus. Egentligen är det bara en vanlig dag i Sverige. Haha.

Till råga på allt är jag krasslig. Jag skulle inte kallas mig sjuk men allmänt slö, ont i halsen, hostar och förkyld. Travis skulle göra medicin till mig igår. Det skulle tydligen vara en dunderkur som hans mormor gjorde, The southern way. Vi kokade ihop allt men lät det stå på för länge för vi gick därifrån. När vi kom tillbaka var det mesta bortkokat, en liten skvätt var kvar. Det luktade urin och smakade som ren vodka. Svensk och mesig som jag är kunde jag inte få ner det. Så nu får jag skylla mig själv och hosta rundor.

Har precis pratat med nästan hela släkten på Skype, de är för roliga. Om några veckor så får jag träffa de, wie!

Nej, nu ska jag ta tag i mitt liv. Idag är det PowderPuff-match på Annas highschool! Ska möta Travis om en timme, så måste sätta fart om jag ska se ut som människa tills dess!

Life is 10% what happens to you & 90% how you respond to it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0