Jag älskar min bil!

De senaste dagarna har bestått av solande, chillande vid pool, tacokväll, gymmande och en massa långa promenader. Jag har idag fått veta att krutgubben inte är 60, han fyller 71 snart! Helt sjukt, han är en grym inspiration för en till att vara hälsosam. Och hans fru, som jag också gått med, hon cyklade ett 55 miles långt maraton med brutet ben. Hon bröt det precis innan starten men tog sig genom hela loppet. Grymt! Det är inga skojare vi pratar om direkt!



Helgen var väldigt mysig. Lördagen spenderades i Fashion District i Downtown med Anna, det var grymt varmt och bra shopping! Vi hann inte med alls så mycket som vi hade tänkt oss, men vi var nöjda. Det var lite partande i The Valley sedan på söndagen var det dags att åka till Thousands Oaks för Skandinaviska festivalen. Vi var på gudstjänsten som inte var svensk utan skandinavisk, alltså dansk, svensk, norsk och finsk. Efter det gick vi rundor på festivalen som inte roade mig särskilt mycket. När man bara varit borta från Sverige i tre månader lockar inte vikingabyar, målade träskor och troll. Dessutom var det väldigt varmt. Efter att vi svettat bort några kilo begav vi oss vidare.

Jag hämtade upp min bil och hämtade Anna i Downtown, sedan körde vi mot San Pedro. Mitt på motorvägen så säger det BOOM och hela bilen började skaka och blev okontrollerad. Körde av i vägrenen och gick och tittade. Däcket var helt uppfläkt och vänster hörn på bilen bara hängde löst. Så det var bara att ringa AAA. Efter tjugo minuter kom en bogseringsbil följd av en polisbil som körde oss och Nisse hem. Det var bara att ta Nisse till verkstaden dagen efter. När de fixat färdigt honom och när jag körde därifrån så slutade radion att fungera. Jag älskar verkligen min bil!

Kvällen slutade trots detta i Santa Monica för en trevlig vinkväll hos Sara. Vi satt uppe på taket vid poolen, åt och drack. Tänk att man kan sitta till halv tolv på kvällen utomhus utan att ens frysa- i april! Jag älskar det!



Idag har jag dessutom fått den bästa massagen ever! Hon lossade alla knutor jag hade, jäklar vilken smärta, men det var det värt.

Life is 10% what happens to you & 90% how you respond to it.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ey! get ready for us! hoppas du har däck på fredag haha btw var god boka tid för vaxning åt oss! Vi är håriga som djur nu!

2009-04-27 @ 18:43:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0